Monday, February 1, 2010

Eksiden = untung

Jumaat sudah lalink saya beritahu ayahnya xcident otw ke klia. kereta itu kemek teruk dan bumper belakang pecah. Kos ditafsir dalam 10k (menurut kata gazi). Ceritanya begini, semasa dalam perjalanan ke KLIA hujan renyai2. Maklumlah cuaca sekarang tidak menentu. Dengan kelajuan 110km/jam tak sure driver ayah lalink saya bawa berapa laju tetapi pengalaman beliau memandu begitu cermat orangnya sebuah kereta sport 2 pintu memandu didalam keadaan laju haruslah kalau tidak mengapa keadaan boleh terjadi dan membrek kenderaannya secara emergency kerana kereta dihadapan berhenti akibat berlakunya kemalangan. Dengan kurang pengalaman memandu secara berhemah kereta beliau berpusing-pusing mengikut arah jam lalu bertembunglah dengan bontot kereta ayah lalink saya. Akibat pertembungan itu kereta sport beliau hancur remuk mybe total lost dan kereta ayah lalink saya cuma pecah bumper dan kemek dibahagian sisi kanan.

Akibat kejadian itu lalink saya sebagai anak yang bertanggungjawab mengikut arahan ayah menyelesaikan kes ini dengan pihak insuran. Lalink agak sibuk malam itu kerana buntu kawan yang mana hendak memberi commission yang tinggi. Haruslah mata duitan. Setelah ditimbang tara beliau memilih kawannya bernama gazi. Jaminan daripada gazi ialah kereta ini akan dibaik pulih dibengkel yang memang arif untuk jenis kenderaan ayah lalink saya. Disamping itu commision yang ditawarkan dapat serta merta. Oleh itu saya haruslah bersyukur kerana saya mendapat tempiasnya. Tq lalink kerana tidak melupai diri ini.

Sabtu berlalu sepi sehinggalah saya tidak kerumah pakto pakcik lalink saya kerana saya sungguhlah malu menyesal tidak kuar dgn nysa and geng pukul 3:30p.m lalink col dan ajak menjemput pakciknya epy dari KLIA. Epy ada urusan ayam kerja di thailand. Sebelum ke KLIA lalink membawa saya melihat kawannya  menyertai pertandingan kereta di uptown shah alam. Tidak besh kerana tidak banyak penyertaan daripada peserta. Terus ke tempat dituju. Dalam diam saya amatlah takut berjumpa epy kerana pergaduhan saya dengan lalink dimalam new year itu. Akhirnya saya bersyukur epy tidak marah saya dan membeli saya sehelai tshirt hard rock bangkok. Perut memang lapar ya amat. Terus ke padang jawa. Shid tomyam and seafood pilihan ati lalink. Malangnya saya tidak mengambil gambar takut digelar batak sedunia. Menu yang dipilih tomyam + ikan siakap 3 rasa telur dada udang celup tepung. sungguh sedap nyummi..ini adalah hasil daripada duit commission yang diterima lalink. Juna berkata ba mung tepuk dahi tengok kete tapi mung gumbira mengingatkan duit2 masuk.


saya ketika bosan

Ahad seperti dijanjikan lalink membawa saya menonton wayang. memang sakit ati okey cerita macam haram. Budak2 bosan tambah kita yang dewasa ini. Sangat menjelikkan.

dua hati satu jiwa
Makan di uptown damasara tempat lalink dan hilmi melepak.okey kenyang sangat.. buncit perut saya. Malamnya saya tidak boleh tidur serasa mahu demam sahaja. Malas mahu ke ofis tetapi saya tetap pergi kerana saya rajin.

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Pelawat

Peneman saya

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP