Friday, October 16, 2009

komuter memang teruk

sebagai pengguna perkhidmatan awam iaitu train komuter dari padang jawa setia jaya memang menyakitkan. setiap hari memang train selalu delay. kalau tidak delay itu adalah tuah bagi saya. bayangkanlah tren yang hanya mengambil masa perjalanan 20 minit tersangkut sehingga 2 jam. memang kadang2 saya hilang sabar dengan perkhidmatan ini. tetapi kalau tidak menggunakannya saya tidak dapat pergi ke tempat kerja. memang sakit dan memang kejam. masa saya puasa sunat 6 dibulan syawal saya akan tiba tepat2 atau terlepas maghrib. saya pun tak faham kenapa train selalu sangat lambat selalu sangat delay. bila sudah delay tahu2 jelah memang tin sardinlah orang dalam tue.masa tue sessi tolak menolak pun ada jugak. mujur saya nih memaang rendah orangnya takdelah susah sangat nak menyelit.

ok harini lagi lah menyakitkan. kaunter tak buka. jadi kena guna mesin. mesin tue dah lah susah nak terima duit kertas. sedang berbaris tiba2 train pun sampai. saya ketinggalan train. argghh sedih. macam nak menangis. sabarkan diri. sabar..sabar..sabar.. tiba2 pakcik kaunter baru buka kaunter. siap ada adegan mengeliat dia depan saya. dengan slumber saya sound pakcik tue..... nak tahu tadi train lalu depan mata. dengan jelingan tajam yang saya berikan terus saya berlalu begitu saja. dan malang juga diri saya kerana train seterusnya delay lagi. rasa nak ketuk2 jer muka pakcik itu......komuter service suck....

sekian dari saya

2 comments:

juju_illyana October 16, 2009 at 8:27 PM  

sebbek aku g keje xnek train, lau x leh kite sama2 sound pakcik tu, luku skali kompem die xbrani nak mengeliat depan mata hg dah

huda razak October 19, 2009 at 3:00 PM  

hahaha
aku da baik sound die tau
rini die tak jaga pagi
orang lain yang jaga
tp dorg nih memang suka ngular jer tau
huissyy

Post a Comment

Blog Archive

Pelawat

Peneman saya

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP